BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

6/17/2008

30-aastane naine, sinised kilesussid jalas:

Mees jäi eelmisel aastal purjuspäi raudteele magama ja rong sõitis tast üle. Päris ribadeks, pead ei leitudki üles, kes teab, kuhu see veeres või sai..



.. Siis ma ütlesin lastele, et nüüd peame hakkama püksirihma pingutama. Mul on kaks last poisid mõlemad. Alguses oli kevad, siis käisime iga päev metsas, korjasime oksi, ma punusin luudasid ja poisid müüsid turul. Raha oli ju tarvis, et üüri maksta, ise aga sõime samal ajal jänesekapsaid. Söögi peale me raha ei raisanud. Suvel pole ju raske, metsas on marju, oblikaid võib süüa ja männikasvusid. Sügisel sõime pihlakaid. Oleks hea meelega seeni korjanud, aga suvi oli väga kuiv, seeni üldse polnud. Noh, siis korjasimegi pihlakaid. Niimoodi saime kaks kuud elatud, siis said pihlakad otsa.

Ma olen kuulnud, et sõja ajal söödi saepurust tehtud leiba. Meil oli kodus üks raamaturiiul, lammutasime selle laiali ja saagisime tükkideks. Seejärel tuli üks poiss heale mõttele, võttis liivapaberi ja hõõrus sellega riiulitükke. Ta on mul selline meistrimees. Sellest purust ma siis midagi katsusin küpsetada. Eriti hea see leib ei tulnud, aga kõhtu täitis ..



.. Kingadega oli ka pahasti, jalg ju kasvab poistel. Siis ma võtsin vanad supipotid, toppisin need heina täis ja sidusin poistele jala ümber. Natuke kabja moodi tulid need kingad ja astudes kolisesid, aga pidasid vihma ja andsid sooja ka. Algul teised küll naersid, aga siis varsti tegid enda lastele ka sellised saapad, sest meie kandis on vaeseid väga palju. Siis oli terve tänav täis selliseid supipottidega ringi kõndivaid lapsi, kõik kolises, nagu ratsutaks hobused ringi või taoks keegi trummi. Aga mis sa hädaga teed! ..



.. Saame hakkama. Vahel läheb küll meel haledaks, kõht tundub nii tühi, siis ma võtan mõne raamatu - meil on vanast ajast mõned raamatud - tõmban sealt ühe lehe välja ja söön ära. Aga pärast on nii paha tunne - mis ema ma olen, söön laste eest salaja paberit! Häbematu! Peab ikka poegade peale mõtlema, mitte ise maiustama! Aga vahel lihtsalt ei pea vastu.

Noh, elame-näeme, mis sest kõigest välja tuleb. Riiul saab varsti otsa, aga meil on veel riidekapp. Eks siis asume selle kallale.


"Kivirähk jutud" - Andrus Kivirähk.

Õuudsalt hea raamat, soovitan soojalt! ;)

0 komm/i: